Του Μιχάλη Τζανάκη
Πολλοί ήταν εκείνοι που χάρηκαν με το νομοσχέδιο περί … «ενδυνάμωσης» των εκπαιδευτικών καθώς θεώρησαν ότι θα τους χορηγούνταν κάποιο έξτρα οικονομικό επίδομα λόγω αδυναμίας τους να πληρώσουν με το μισθό τους –όχι το ενοίκιο, αλλά δυο λογαριασμούς. Κάποιοι άλλοι νόμισαν ότι θα λάμβαναν κάποια από τα «αγαπημένα» voucher ή pass της κυβέρνησης για εγγραφή σε κάποιο γυμναστήριο, καθώς ειδικά το χειμώνα που δεν θα έχουν θέρμανση θα τους χρειάζεται. Αλλά δεν ήταν αυτό που νόμιζαν!
Οφείλουμε επιπλέον να αναγνωρίσουμε ότι στους «τίτλους» των νομοσχεδίων «ζωγραφίζουν» οι κρατούντες βαφτίζοντας κάθε νομοθετικό εξάμβλωμα με όρους που ουδεμία σχέση έχουν με το περιεχόμενό τους. Δουλειά για το σπίτι τους έδωσε με απλά λόγια για να τους «ενδυναμώσει» και αν κάνουν και δυο-τρία σεμινάρια ήτοι να σκάσουν δυο-τρία «πεντακοσάρικα» ή «χιλιάρικα» θα βγουν ακόμα πιο «ενδυναμωμένοι» κατά το υπουργείο και πιο «αποδυναμωμένοι» για το πορτοφόλι τους που, ούτως ή άλλως, έχει πιάσει αράχνες, αφού δεν προλαβαίνει να μπει απολύτως τίποτα μέσα σ’ αυτό!
Ήθελα να ήξερα που σκαρφίζονται όλα αυτά τα ευφάνταστα και ολίγον σαχλά, απλά και μόνο για να κρατούν στην «πρίζα» έναν ολόκληρο κλάδο ανθρώπων που είναι επιφορτισμένος με την ύψιστη αποστολή της εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας. Γιατί πλέον οι δάσκαλοι και οι καθηγητές και στο πλαίσιο της «ενδυνάμωσής» τους θα πρέπει να είναι ολίγον δάσκαλοι, ολίγον γραμματείς, ολίγον νοσηλευτές, ολίγον βιβλιοθηκονόμοι, ολίγον σκηνοθέτες, ολίγον προγραμματιστές, ολίγον ταξιδιωτικοί πράκτορες κλπ, κλπ.
Έτσι λοιπόν με τους «Μέντορες» -άλλη πολιτικάντικη παπάντζα αυτή- και με τις «ενδυναμώσεις» τα λύσαμε τα προβλήματά μας στην εκπαίδευση! Και απορώ πως στο «Αλφαβητάρι» της Πρώτης Δημοτικού δεν έχουν βάλει στις πρώτες λέξεις του …συλλαβισμού την λέξη «Κυ-ριά-κος», για να μάθουν σωστά την ελληνική γλώσσα τα νήπια μας! Σωστά κα Κεραμέως; Εσείς με καταλαβαίνετε…